Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

marta.kucikova

1. 11. 2009 7:51
Diky

..je to ctive se zajimavymi informacemi, ke kterym bych se pravdepodobne jinak nedostala, karmaR^

0 0
možnosti
WS

wandering star

31. 10. 2009 22:33
Držím palce!

0 0
možnosti
JS

Jiri Sch

31. 10. 2009 22:24
Pěkně napsaný článek

0 0
možnosti
AD

daisyna

31. 10. 2009 21:03
Bezva!

Karmuji.

0 0
možnosti
DN

Englishman

31. 10. 2009 10:08
Gramatika?

Možná byste měla vědět, že výuka gramatiky není jedinou a dokonce ani nejefektivnější metodou výuky cizích jazyků a že v zemích, které za sebou nemají obrozeneckou historii, se gramatika vlastního jazyka také obvykle nevyučuje.

V Británii se anglická gramatika dávno nevyuřuje. Výuka angličtiny dětí, pro které je angličtina druhým jazykem, se také obejde zcela bez gramatiky. Bez gramatiky se obvykle vyučují i cizí jazyky na secondary schools. A totéž se obvykle děje i u výuky angličtiny anglickými lektory po světě. Dokonce jsem narazil na asi sedmdesátiletého učitele, který celý život učil angličtinu různě v Africe, který netušil, co je perfectum. To samozřejmě není dobře, vtip je ale v tom, že to prostě nepotřeboval.

Obráceně bych zase mohl dát příklady Čechů, kteří znají gramatiku, znají slovíčka, ale nejsou schopni si objednat pivo v hospodě.

0 0
možnosti
M

maribel

31. 10. 2009 10:25
Re: Gramatika?

vyuka jazyka spociva v dosazeni zakladnich dovednosti - skills: speaking, reading, writting, listening. K dosazeni techto dovednosti je potreba prostredku - subskills, coz je prave gramatika a slovni zasoba. Predstavte si to jako vedro slozene z latek. Uroven dovednosti pouzivat jazyk se zvysi jedine pokud zvysujete vsechny latky vedra. Nelze tedy rici, ze jedna dovednost je dulezitejsi nez druha, je treba rozvijet vsechny tyto dovednosti.

Navic slecna nehovori o tom, ze gramatika je nejdulezitejsi. Ja jsem ceska zijici ve spanelsku a ucim spanelske studenty anglictinu. Zkusil jste si nekdy vyucovat jeden cizi jazyk a k tomu se musel vzit do druheho ciziho jazyka? Vyuka v tomto pripade je velmi odlisna a prave lingvisticke nazvoslovi muze mnohdy uciteli pomoct leccos objasnit.

0 0
možnosti
M

maribel

31. 10. 2009 9:06
skvele :-))

Michalo, nadherny clanek. Mam obdobne zkusenosti se studenty z Peru, ktere jsem ucila v kurzech ve Spanelsku. Taky jsem soukrome ucila rodinu z Mexika, otec byl ucitel na univerzite a  ve Spanelsku si dodelaval doktorat. Mam na ty lidi nadherne vzpominky. Byli to jedni z mych nejlepsich a nejpilnejsich studentu.

Moc vam fandim a preju hodne sil, je to krasna prace a taky velmi narocna. Vim to ze sve zkusenosti. Tesim se na dalsi dobrodruzstvi a posilam karmu.

Krasny den preje Marcela Maribel :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1243x
Studentka Iberoamerikanistiky, překladatelka a příznivkyně CommUNITY Inspiration chystající se na půl roku do mexických indiánských vesnic vyučovat tam angličtinu.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky